ANÀLISI I DESCRIPCIÓ D'UN RECURS EN OBERT: PLA LECTOR SEGON CICLE D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
ANÀLISI I DESCRIPCIÓ D'UN RECURS EN OBERT: PLA LECTOR SEGON CICLE D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
El recurs analitzat és un projecte centrat en el foment de l'hàbit lector, dirigit a estudiants de tercer i quart curs d'Educació Primària. La proposta busca no sols millorar la competència lectora, sinó també despertar el gust per la lectura i desenrotllar el pensament crític i la creativitat de l'alumnat. Es fonamenta en la importància de la lectura com a ferramenta clau en el desenrotllament integral dels xiquets i xiquetes.
L'elecció d'estos nivells permet adaptar les activitats a diferents graus de competència lectora, afavorint una atenció inclusiva i personalitzada. A més, el projecte es planteja com una iniciativa contínua durant tot el curs escolar, permetent consolidar hàbits lectors de manera sostenible i natural dins de la rutina escolar.
Des d'una perspectiva interdisciplinària, el projecte integra la lectura en diferents àrees del currículum, la qual cosa enriquix l'aprenentatge i promou connexions significatives entre diferents matèries. Es desenrotlla principalment en llengua espanyola, assegurant la coherència amb el context educatiu i cultural de l'alumnat.
Encara que la proposta partix d'activitats més tradicionals, presenta un gran potencial per a ser enriquida amb recursos digitals en obert, com a biblioteques virtuals, blogs o plataformes de lectura col·laborativa. Això permetria actualitzar l'enfocament i adaptar-ho a les necessitats d'una societat digital, afavorint així la competència digital de l'alumnat i del professorat.
En definitiva, es tracta d'un recurs complet i adaptat a l'etapa d'Educació Primària, amb possibilitats d'innovació a través de la integració de tecnologies educatives obertes.
Comentarios
Publicar un comentario