Benvinguts a tots i totes al blog de SuperGeorge. En este blog podreu veure tots els treballs realitzats de l'assignatura "Programari i Maquinari en contextos educatius".
CONCLUSIÓ FINAL DE L'ASSIGNATURA Durant el desenvolupament de l'assignatura "Programari i maquinari en contextos educatius" he tingut l'oportunitat d'acostar-me de manera pràctica i reflexiva a diferents ferramentes tecnològiques que, com a futur docent, considere fonamentals per a enriquir el procés d'ensenyança-aprenentatge. Al llarg del curs, hem treballat amb programes com GIMP, Audacity, Kdenlive, així com la creació de GIF animats i la conversió d'arxius d'àudio, la qual cosa m'ha permés descobrir noves possibilitats creatives que fins ara desconeixia o no havia aprofundit. Un dels aspectes que més valore d'esta assignatura és haver aprés que l'ús del programari i maquinari en contextos educatius va molt més allà d'utilitzar tecnologies de manera superficial. Es tracta d'integrar-les de manera didàctica i significativa per a potenciar la creativitat, la motivació i la participació de l'alumnat. Per exemple, el maneig ...
VÍDEO EDUCATIU: IMPORTANCIA DE LAS TIC EN LA EDUCACIÓN El vídeo titulat " Importancia de las TIC en la educación " destaca com les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han transformat l'àmbit educatiu. S'emfatitza que les TIC faciliten l'accés a una àmplia gamma de recursos educatius, promouen mètodes d'ensenyança interactius i personalitzats, i preparen als estudiants per a un món cada vegada més digitalitzat. A més, se subratlla la necessitat d'integrar estes tecnologies de manera efectiva en el currículum per a millorar la qualitat educativa i fomentar competències digitals essencials en el segle XXI. Importancia de las TIC en la educación
RESSENYA BIBLIOGRÀFICA: ÚS DE LA TECNOLOGIA EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA L'impacte de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC’s) en l'educació primària ha sigut objecte de reflexió i estudi en els últims anys. Les TIC’s oferixen nombrosos avantatges per al procés d'ensenyança-aprenentatge, promovent un ambient educatiu més interactiu i accessible. Segons Bricall (2000), des de la perspectiva dels estudiants, les TIC’s no sols faciliten l'accés a la informació, sinó que també incrementen la motivació, la interacció i la col·laboració a través de ferramentes com el correu electrònic, la videoconferència i les xarxes socials. Estes tecnologies permeten que els estudiants mantinguen l'interés pels seus estudis i fomenten el treball en equip, creant comunitats d'aprenentatge actives. Per part seua, Prieto et al. (2011) argumenten que les TIC’s tenen el potencial de formar estudiants amb competències personals i professionals, essencials per al seu desenrotllam...
Comentarios
Publicar un comentario